Аматьорски проект в Honda ep4

Отговори
Потребителски аватар
Р-к Кирилов
Мнения: 9
Регистриран: пон окт 09, 2017 6:05 pm

пон окт 09, 2017 6:24 pm

Здравейте колеги от аудио раздела.
Проекта е реализиран отдавна, но ще го представя накратко.

Като начало мисля да представя колата за "проекта" това е Honda civic ep4 (така наречената 7-ма генерация),возилото е с 1.7 ctdi агрегатче.
Целта на "проекта" е подобряване на аудиото в колата с паричните и трудовите ми възможности, като краен резултат се очаква прилично свирукаща система с малко по-изразени ниски честоти. Желанието ми е също и да не наруша заводския вид на вратите и багажното отделение.
Автомобила заварих(закупих) в следния вид:
Главно устройство - JVC KW400 R
Предна линия - заводска
Задна линия - липсва, като такава беше прорязана кората на багажника и имаше монтирани 2бр. 8" трилентови говорителя.
В началото бяха закупени следните компоненти:
Главно устройство Alpine CDA 9855 R налично от няколко години.
Предна линия Hertz DSK 170.3. Избрах тази компонентна система с причината - плитък мидбас за да не се налага да правя промени по кората на вратата или фланци и цената. Недостиг на средства. Нови
Суббас DLS KW12, закупен е и бокс-а предлаган от Авал като заводски за драйвъра.Нови
Усилвател Ground zero GZHA 4150X.
Инсталация 20кв.мм китайска чудесия. Нова.
Към монтажа:
Желанието ми е аз да изработя целия "проект" за което и някой от компонентите са точно тези. Монтажа на инсталацията е както следва: от + на акумулатора с 50см. парче към бушон държача след което през маншон в купето и в десния праг та до багажното. Масата от акумулатора с 50см. от проводника до най близкият болт като съм почистил контактната площ до изскрящ метал аналогичен е и случея в багажното. Кабеляка е хакнат по цялата дължина в черен шлаух (надявам се не бъркам името).Сигналните кабели минават през левият праг и изкачат право в багажника.
Усилвателят е монтиран на гърба на бок-са с четири броя рапидки (зная че не е най-подходящ този монтаж, но за сега ще го оставя така) от
него с три двойки 2х2.5кв.мм два за фронта един за басчето сигнала пътува към говорителите. Кабеляка е от най-близкия магазин за електроника.
DLS-а се задоми в заводския бокс в който си имаше кабели от терминала до драйвъра. Предната линия поставих на мястото на задната такава (не успях да се здържа да изчакам закупуването на изолация за вратите а не мисля да ги отварям повече от веднъж). Разбира се ще преместя фронта на мястото му при първа възможност като това е когато отделя пари за изолационни м-ли.
Снимки от всичко описано до момента има но нямам.
В бъдеще проекта ще се развие до по-нормално ниво. Работя за скромна заплата и не се справям с отделянето на много средства.
Ще се смени целият кабеляк, местата на "фронта" ще са във вратите високите на триъгълника на вратите който е при огледалото. Обмислям идеята да направя фронта 3-ри лентов, просто ми се иска да е такъв(това ще е последното което ще подобрявам). Смяна на главното устройство с 2din Alpine с тъч(заради визията на таблото), а и не заслужавам този пелйър който ползвам сега.
Разбира се при добри финансови условия ще се сменят компонентите с всеки попаднал ми говорител който е над тях като звук.
За настройки не мога да говоря все още се уча, но gain-а е наполовина,фронта на 1-2 канал като усилвателя е на фул режима баса е на мост ма останалите два канала поставени на ниски честоти лол пас-а немога да преценя на колко Hz e но съм го завъртял ололо една четвърт оборот с бас боост +12db.
Последна промяна от Р-к Кирилов на пон окт 09, 2017 7:21 pm, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Р-к Кирилов
Мнения: 9
Регистриран: пон окт 09, 2017 6:05 pm

пон окт 09, 2017 6:26 pm

Ето и последвалото развитие:
Закупени бяха: мидбаси DLS Nordica 6 , високи Morel MT-12 , усилвател DLS CA31 и са посъбрани малко захранващи кабели за подсилване на "жицата" към усилвателите.
Ще закупя изолация, кабели за сигнала към говорителите, RCA кабели и всички други дреболии за монтажа на музиката. Системата ще е със стария плейър в активен режим, този фронт, субуфер 10", усилвател ca31 - високи + суб старото Ground zero за мид като ще го сменя с DLS CA22 или DLS CA23 и сигнални кабели на dls.
Ето и по едно фото че да не е само четиво тази тема.
Изображение
Последна промяна от Р-к Кирилов на пон окт 09, 2017 7:21 pm, променено общо 4 пъти.

Потребителски аватар
Р-к Кирилов
Мнения: 9
Регистриран: пон окт 09, 2017 6:05 pm

пон окт 09, 2017 6:26 pm

Ето и поредното размърдване в "проекта". Не съм свършил нещо кой знае какво, но все пак съм малко по-близо до оформянето на багажника.
В мазето открих една забравена плоскост от предишен ремонт на една холна мебел, та реших че това парче дърво ще става пътник в хондажа и набързо с помощта на прост трион го оформих в близка до пода на багажника форма.С една пила заоблих ръбовете но така и не успях да го вкарам в багажника и оставих това за по-късен етап. Разбира се в хола спретнах една сглобка за да добия поне малка представа кое къде ще бъде. Ето и снимките
Изображение
Последна промяна от Р-к Кирилов на пон окт 09, 2017 7:22 pm, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Р-к Кирилов
Мнения: 9
Регистриран: пон окт 09, 2017 6:05 pm

пон окт 09, 2017 6:26 pm

Както каза Г-н Пулев "Продължаваме напред"

В свободното време между ходенето на работа и домашните задължения успях да напредна малко с багажното. Като идея ми бе да направя опит да придам груба форма на багажника и да налепя малко битум на пода му, както и по калниците, пода под задната седалка и страните на колата (под корите).
Ето и как процедирах: Първо наложих направените по-рано дървени елементи в багажника проверих дали ще излезе резервната гума през предвидения за нея капак и го изрязах. след което премерих височината на усилвателите и нарязах шест трупчета от остатъци от някакъв стар шкаф. Последва направата на капак и борд които ще скриват усилвателите на сигурно място. Разглобих част от интериора на колата започвайки с задните седалки последвани от кората на багажника направения от мен под на същия, лявата страница и дясната страница. По-рано бях закупил 4 кв. м. самозалепваща битумна лента която започнах да налепвам по пода на багажника, първия ден (работих 3 дни по няколко часа) почистих цялата площ с прахосмукачка и след нея със стар руски одеколон. Последва залепването на един квадрат битум без да го нагрявам с пистолет за горещ въздух, в началото ставаше задоволително ,но с пада на температурите съжалих че нямам въпросната духалка, което доведе до край на работния ден. Втория ден бе закупен пистолет и отново налепих 1 квадрат, този път по дясната страница започвайки по вътрешната ламарина и след това по външната, по спомен не ми стигна за малко но спрях притиснат от тъмните часове на деня. Третия ден бяха залепени и оставащите 2 квадрата по лявата страница, пода под седалките и оставащото ми пространство по дясната страна. Втория и третия ден работех с пистолет за горещ въздух и мече за боядисване с твърд барабан с широчина 5-6 см барабана го махах където бе по пипкаво за прилепяне и притисках с "оста" върху която лагерува. Последва задомяване на интериора обратно.
Изображение
П.П. За малко да забравя, за мид-те бе закупен усилвател, а именно Impulse CD 520.
Последна промяна от Р-к Кирилов на пон окт 09, 2017 7:23 pm, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Р-к Кирилов
Мнения: 9
Регистриран: пон окт 09, 2017 6:05 pm

пон окт 09, 2017 6:27 pm

Постарах се да налепя изолацията колкото ми е възможно по-добре (все пак се изисква опит и сръчност) мерак бол, умения никакви.
Къщурката за бас-а е прилепена плътно към кората на багажника.
Капака за резервната гума е двоен, второто парче(долното) е по дълго с 5-6 см. в предния край и захапва под направеното от мен дъно на багажника. Под капака има и две трупчета които лягат върху резервната гума и създават допълнителна опора така че капака не увисва под тежестта на багаж (изпробвано е с доста чувалчета с картофи).
Закупени бяха: захранващ кабел с дължина 5м и сечение 50 кв. мм, бушон държач с 200А предпазител и разпределителна кутия 1Х50- 5Х21.
Кабела е с кербовани две кабелни обувки (една на +то парче и една на -то) и е задомен в шлаух тип змийска кожа.
Последна промяна от Р-к Кирилов на пон окт 09, 2017 6:56 pm, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Р-к Кирилов
Мнения: 9
Регистриран: пон окт 09, 2017 6:05 pm

пон окт 09, 2017 6:27 pm

Направих отливки-джобчета за високите. Започнах със сваляне на триъгълните капачета от вратите, изрязах пръстени от познатите ви дървени остатъци с които правих багажника.Същите бяха залепени по два така че да се получи нужната височина за монтаж на говорителчетата, след което бяха закрепени за триъгълниците с помощта на горещ силикон. Последва прилепване на клечки от шишчета за месо до добиване на прилична форма която смятах да завърша с кит, но така и не се стигна до там поради липсата на здравина и неправилно предвиден наклон (сочеха надолу). В крайна сметка реших да използвам стойките от комплекта на Morel закрепвайки ги с винтове за триъгълниците, а за придобиване на форма използвах тениска и познатия ни стъкломат. Опънах парче от тениската и го заших така че да стои изпънато, намазах със смола и след час нанесох 2-3 слоя от стъкломата. Изчаквайки да мине още един час пристъпих към шкурене и нанасяне на кит, разбира се кита също понесе обработка с абразивна хартия до получаване на задоволителна гладкост. Понеже за първи път се докосвам до този вид оформяне не се справих на 100% ,но съм доволен. За финал пръснах две ръце боя и последва монтаж.Прокарах новите захранващи кабели и0зползвайки същото трасе за прокарване на кабела като в началото на проекта,а именно през маншон намиращ се зад жабката по десния праг и в багажника където кабела се срещна с разпределителната кутия и заживяха дълго и щастливо.
Изображение
Последна промяна от Р-к Кирилов на пон окт 09, 2017 7:02 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Р-к Кирилов
Мнения: 9
Регистриран: пон окт 09, 2017 6:05 pm

пон окт 09, 2017 6:28 pm

"Продължаваме напред "
Към хардуера на проекта бяха добавени суб DLS RW10I , 10 метра меден кабел DLS SC 2x1.5, 10 метра меден кабел DLS SC 2x2.5 и три броя сигнален кабел DLS SL5PRO.
и напредъка:
1. Тапицирах дървения материал в багажника.
2. Закупих акумулаторна клема за отрицателния терминал, 20 кв. мм. захранващ кабел и две кабелни обувки за замасяване.
3. Сигналните кабели. Трасето им започва от сд-то минавайки под волана през левия праг и в багажника. По цялото трасе е пристегнат с кабелни връзки.
4. Захранването след разпределителя е с 20кв. мм. проводник на GZ.
5. Кербовах и запоих кабелите за високоговорителите. Последващото прокарване на кабелите мина през тунела (то колата ми няма тунел, но наричам така средната част в която ми е барчето и подлакътника и част от пода при задните седалки) и така стигат в багажника.
6. За лесното разграничаване на кабелчетата всеки кабел бе "изолиран" с различен цвят изолирбанд което нанесох в легенда. След като я принтирам и ламинирам мисля да я поставя на гърба на капка криещ усилвателите.
7. Монтирах усилвателя отговарящ за високи и суб (DLS CA 31) като за дистанциране от дървения под го повдигнах на малки гумени шайби.
8. Поставих и укрепих суба и навързах изброените по горе кабели.
9. Монтирах клемата.
Изображение
Последна промяна от Р-к Кирилов на пон окт 09, 2017 7:11 pm, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Р-к Кирилов
Мнения: 9
Регистриран: пон окт 09, 2017 6:05 pm

пон окт 09, 2017 6:28 pm

Напредъкът този път е изолиране на вратите на колата. Всичко започна с купуване на 50 листа звукоизолация Ground Zero. Шест от тях са предвидени за вратата на багажника,а останалите са разделени по 22 листа(2кв.) за всяка врата. Премахнах кората на дясната врата. Последва премахване на заводската преграда (найлон по точно) и с парцал и много спирт избърсах вътрешната ламарина. Налепих на около 100% от площа й като единствено не съм лепил хоризонталната разпънка вътре във вратата. За затваряне на голямата дупка във вътрешната ламарина изработих капак-отливка с помощта на смола. Самата процедура следваше стъпките: облепяне с двойнозалепващо тиксо, прилепване на стара тениска и мазане с смола и един пласт стъкломат. След 90 минути бях приключил с облепянето на достъпните ми места през отвора за говорителя и намиращия се над него отвор и прокарването през маншона на двете двойки кабели за говорителите (страшна борба падна докато прокарам кабелите). Свалих отливката и се прибрах на уютно вкъщи. На следващия ден намазах втори слой стъкломат и оставих парчето да си отлежава на проветриво за 23-4 часа. Слязох пак при колата и облепих възможно по-голяма площ от вътрешната ламарина, като се стараех всеки болт да остане видим и не покрит от изолацията. Превид броя на листовете изолация се очакваше да ми останат няколко броя. Този остатък залепих като втори слой зад говорителя, зад голямата дупка, около отвора за мидбас-а и върху всички по-големи от 5мм вече запушени дупки. Два листа бяха залепени върху кората и 3 останаха за капака на големия отвор. Третият ден един приятел ми зае зеге с което направих 2 ринга от ПДЧ 12мм позагладих ги с пила и шкуртка, залепени с ц200 и прихванати с рапидки едно за друго се задомиха във вратата. Последва малко изолациийка и на самите рингове и монтаж на говорителя и кората на вратата. Цалата интервенция направих в три дни след работа (работя до 14:30). Цялата система е настроена само и единствено от cd-то, Low-pass филтър на суб канала на 50 херца с наклон от 18db/oct, High-pass филтър на мид-бас канала 80 херца с наклон 12db/oct, Low-pass на мидбас канала 4000 херца с наклон 24 db/oct, и High-pass филтър на канала "високи" на 5000 херца с наклон 12 db/oct. Тайм корекциите са правени по таблицата на производителя на cd-to (измерване на разтоянието от възглавничката за глава на шофьорската седалка до всеки отделен говорител и е напаснато по закъснението на суб-а като най-далечен.

Изображение
Последна промяна от Р-к Кирилов на пон окт 09, 2017 7:16 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
fenabg
Мнения: 28
Регистриран: пон мар 27, 2017 11:58 am

пон окт 09, 2017 8:50 pm

Колега здравей преработил съм ти темата снимките да излизат големи . Другия път не се притеснявай качвай ги по този начин .
Линк към албума :
http://miro100.snimka.bg/hobby/honda.858683.38202422

Потребителски аватар
go4etomi
Мнения: 2
Регистриран: пон мар 27, 2017 9:03 pm

вт окт 10, 2017 8:54 am

Много ми харесва как си описал всичко по проекта.. и аз натам вървя , за сега съм с 10' pioneer

Отговори
  • Информация
  • Кой е на линия

    Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост