Страница 1 от 1

Civic EJ9

Публикувано: нед юли 15, 2018 11:15 pm
от mr.SOHC
Беше есента на 2013г. и реших да се разделя със стария сивик.
След мислене реших да взема фейслифтов сивик 6 генерация. Измина малко време и намерих сравнително запазен екземпляр внос от Италия, двигател D14Z1, климатик и така нататък.
11381847765931007_5.jpg
11381847765931007_1.jpg
Минах през КАТ и на първо четене колата беше за съединител и окачване. След едни бързи 4000км в първият месец нещата не бяха добре. Фабричното окаване беше много зле лично за мен. Возеше меко, но просто колата много се наклоняваше. Двигателят идваше слаб за това шаси и ако трябва да съм честен съжалявах, че съм минал една генерация нагоре. Седалките и волана също не ми бяха удобни. Имах намерение да си я карам почти стокова, но поради изброените фактори нещата тръгнаха в различна посока.
Едно от първите неща, които бяха сменени беше скоростната кутия с тази от предишната кола, която съответно беше с "подредени" предавки и 4.93 файнъл. Като всичко от старата кутия сложих в S40 кожуха на шестицата.
IMG_20140315_212155.jpg
Предните пружини и амортисьори бяха подменени с тези от старата кола, но пак идваха меки и минах на билщайн амортисьор и китайска пружина тип койлоувър. Колата идваше доволна, но пак не беше достатъчно. Возеше леко твърдо и пак се усещаше липсата на мотор.
Имах останали от старата кола D16Z6 всмукател и последва замяна.
IMG_20140420_103339.jpg
Сбогом чиста съвест.
IMG_20140420_185944.jpg
Понеже идваше лято, трябваше да се помисли и за джанти.
IMG_2.jpg
И понеже визуално колата не ме радваше особенно, поне като не вървеше трябваше малко от малко да изглежда добре.
IMG_22.jpg
IMG_21.jpg

Civic EJ9

Публикувано: пет окт 05, 2018 2:25 am
от mr.SOHC
Ясно беше, че колата има нужда от малко по-силен мотор с който да е приятна за каране. След кратко мислене и много обсъждане с колегата Sako, стигнах до крайната концепция на бъдещия мотор. Така започна пазаруването а именно:
-D16Z6 блок
-PM7 бутала
-разпределителен вал Crower Stage 3
-дросели от сузуки гсхр 750 к3
-свещи NGK Iridium IK20
-JR конусен филтър
-ARP болтове за биелите
-маслен топлообменник от Б серия

Нещата, които вече имах преди да имам колата:
-дросел на 60мм
-глава D15B VTEC
-термо гарнитура за всмукателния колектор
-изпускателен колектор Supersprint 4-2-1
-раздвижна ролка VMS racing
-маховик XTD 3.7kg
-фрикционен диск, керамика F1 Racing
IMG_20140827_194352.jpg
IMG_20140831_174956.jpg
IMG_20140807_231203.jpg
IMG_20140729_185859.jpg
IMG_20140718_003955.jpg
Междувременно от старата кола прехвърлих предните седалки "спортни" марка Rage и волана (като еърбега на пасажера остана функциониращ). Започнах да се чувствам една идея по-добре в колата. Докато събирах части отрязах инсталацията на колата и я направих на обд1.
IMG_20140525_174042.jpg
С една разходка до Първомай, успяхме да съберем дъното, като аз повече почиствах детайли и не участвах до такава степен в самото събиране.
IMG_20140907_191602.jpg
Прибрах се и захванах слагането на главата и останалите неща.
IMG_20140908_211542.jpg
IMG_20140909_202621.jpg
Разпределителния вал беше клокнат по спецификация на крауър. Всяко болтче беше стегнато по ръководството с динамометричен ключ. Всяка ротационна част от коляно-мотовилковия механизъм беше балансирана до стотна от грама. С пълнене на горивната камера измерих реалната степен, която излезе 12.9:1
IMG_20140922_133136.jpg

И така запали и всичко беше нормално, работеше супер стабилно. Предстоеше подмяна на генерацията, като през това време въртях километри. Базовата карта беше ограничена до 6000 оборота без витек. За генерацията живеех с оптимизма, че ще мога да карам на тръба от колектора до отзад, като за вместо крайно гърне да ползвам тръба хромникел 129х2. Така и стана, оставих колата и направиха генерацията. Отидох да я прибирам, запалих я за първи път и беше достатъчно шумна да не става за всекидневно каране. Последва закупуване на крайно гърне, което задължително да има "тапа" и два резонатора. Въпреки всичко си остана шумна, основно заради вала.

Re: Civic EJ9

Публикувано: вт окт 09, 2018 1:46 am
от mr.SOHC
След финалното завършване на генерацията и докарване делкото на позиция започнаха адски детонации. Дори и след настройката колата не вървеше както се очакваше. Последва два пъти смяна на гарнитура на главата, като на втората си личаха леки деруги по цилиндрите. От там последва и повишен разход на масло. Взех решение да махна главата, имах глава без витек, която можех да ползвам. Тогава отдавах всичко на високата степен на сгъстяване а с новата глава щеше да падне и колата да може да се използва. Направих замяната на главите, като се надявах, че колата ще върви нормално. Главата без витек не беше минавала никога шлайф и беше свалена от здрав мотор. На шлайфа излезе на 0.07мм, като я комбинирах с гарнитура за D16Y3. Приятел ми изпрати емулатор и широколентова сонда да настроя новата конфигурация. Колата отново не беше нещо особенно, но ставаше за придвижване. Към днешна дата всички "проблеми" и възможни причини за цялата несполука са отстранени. В процес на каране се разбра, че колата консумира литър масло за 3000км. И така всичко беше замразено за известен период от време.
IMG24.jpg
IMG25.jpg
IMG26.jpg
Докато всичко беше "замразено" колата се сдоби с амортисьори KONI Yellow от 4 генерация сивик. С тях колата падна доста ниско.
IMG27.jpg
След всичко пуснах разпределителния вал за продажба и с парите от него реших да насоча колата в друга посока. Взех бутала от D15Z6 заедно с биелите, турбо TD04L-14T, 350cc инжектори, кулер от рено меган 1.5dci и разни други дреболии. Всичко това беше с цел някой ден тези неща да влязат в колата и да е бюджетен мотор(фабричния блок) с периферия. Като колата да си е евридей на газ. От влизането в коша на D16-ката си монтирах газов инжекцион с компютър тамона, изпарител меджик компакт до 240 коня, мембранни инжектори романо.

"Перфектни" бутала от олх.бг
IMG28.jpg
IMG29.jpg
IMG30.jpg
Имах повече свободно време и започнах да подготвям "новият" двигател. Започнах с разглобяването на наличните части. Междувременно си изрязах фланци от стомана за нов изпускателен колектор както и вход/изход на топлата част на турбото.
IMG31.jpg
IMG32.jpg
IMG33.jpg

Re: Civic EJ9

Публикувано: чет окт 11, 2018 2:36 am
от mr.SOHC
Така пролетта на 2016г. една вечер температурата на водата скочи в червеното и беше ясно, че ще е най-добре да се засили събирането на новият сетъп. А той е:
-блок D14Z1 (фабричния на колата, за да е напълно редовна)
-колянов вал D15 (D15B7)
-бутала и биели D15Z6
-глава JDM D15B VTEC
Останалата периферия си е същата от предходния сетъп. Заради натрупаните шлайфове по главата степента излезе 10:1. Моторът е най-близо до японското D15B, като съответно имах записан чип и колата нямаше нужда от настройка. Всичко ми беше дошло в повече и нямах желание повече да се занимавам и влагам.
IMG34.jpg
Трябваше да се изчистят и "перфектните" бутала
IMG37.jpg
Тук излезе разликата в маслената помпа на D14 фейслифта
IMG35.jpg
IMG36.jpg
След мислене и нежелание да закупувам друга маслена помпа в незнайно състояние взех ротор от износена помпа и се получи това
IMG38.jpg
IMG39.jpg
Съответно семерина по размер, но успях да намеря с посока противоположна на въртене на мотора. Въпреки това няма проблеми, като течове на масло.
Всичко беше събрано и готово за монтаж.
В същото време никъде нямаше наличен сандвич за масления филтър и се наложи да творя, защото исках да стане бързо.
IMG40.jpg
IMG41.jpg
IMG42.jpg
Всичко беше монтирано, моторът се държеше добре, но работеше богато на празен ход и лека газ и за капак на всичко при нормално каране маслото държеше 110-120 градуса температура. Първият проблем, не беше проблем защото на газ всичко беше добре. За вторият проверих адекватността на датчиците и си показваха вярно. Колата вече се движеше нормално и се захванах да си правя задни горни раздвижни носачи.
IMG43.jpg

Re: Civic EJ9

Публикувано: чет окт 11, 2018 3:26 am
от mr.SOHC
След няколко месеца каране се върнах на първоначалния замисъл за колата да бъде монтирано турбото, като целта беше климатикът да остане. Стана ясно, че винаги ще има и нещо за пипане и проблемът беше решен така:
IMG44.jpg

Трябваше да се подсигури и главата към блока
IMG45.jpg
И понеже арп е за D16Z6 и идваше дълго последваха къстъм втулки
IMG46.jpg
В него момент покарах турбо д серия със сходни коне, които ми бяха като крайна цел и стигнах до усещането, че е малко това, което гоня.

Re: Civic EJ9

Публикувано: пет окт 12, 2018 3:28 am
от mr.SOHC
IMG52.jpg
Стигнах до решението да променя сетъпа и в начлото на новата година закупих:
-нови бутала YCP Vitara 75.5
-биели Eagle за B18
-разпределителен вал Delta 272 с пружинки и тарелки
-всмукателен колектор Еделброк
-турбо TD05-16G6-10.5T от Ево 8
-инжектори 560cc също от Ево
-валбро 255 бензинова помпа
-притискател SPEC Stage 5
-воден радиатор 52мм и перка SPAL
-челен кулер Direnza
Както и още много други неща, които в момента не помня.
IMG50.jpg
IMG49.jpg
IMG51.jpg
След няколко обиколки на Дракона маслото в мотора беше загряло.
IMG53.jpg

Поръчах възможно най-малкия маслен радиатор, защото единственото възможно според моето виждане място беше над интеркулера.
IMG54.jpg
Септември беше в самото си начало а джапфеста наближаваше и на мен ми се караше. Захванах слагането на масления радиатор и всмукателния колектор. Покрай тях махнах цялата газова инсталация и заедно с компютъра я вкарах вътре в купето за да не е прекалено претрупан двигателния отсек, както и подреждане на част от кабелите.
IMG55.jpg
Не се размина и без пречки. Сандвича трябваше да се отдалечи малко от блока понеже щуцерите опираха в тръбата идваща от вондата помпа.
IMG56.jpg
IMG57.jpg
След феста се захванах с иразботката на резисторна кутия и слагането на инжекторите. В това време ми беше готов на половина дифузьора за водния радиатор.
IMG58.jpg