Как да си направим миниме от д14а3/4

Само инфо, без празни приказки

Модератор: Spezov

Отговори
Потребителски аватар
fenabg
Мнения: 28
Регистриран: пон мар 27, 2017 11:58 am

пет окт 06, 2017 8:37 pm

Тук ще опиша стъпка по стъпка как да си направите д14а3/4
Последна промяна от fenabg на нед окт 08, 2017 3:39 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
fenabg
Мнения: 28
Регистриран: пон мар 27, 2017 11:58 am

пет окт 06, 2017 9:30 pm

Ще се опитам по етапно да ви опиша стъпките на действие как да си направите колата . В случая мотора е д14а4 6та хеч преди фейса обд2а .
Преди да пристъпите към разглобяване се убедете че имате нужния набор инструменти и части . Ако не сте го правили до сега като цяло не бих ви препоръчал да се захванете, но това не значи че няма да се справите!
Както виждате мотора от 1-та снимка пристъпвате към разглобяването му .
22256825_1452338238135582_7303299274568556814_o.jpg
Започнете от термощит-а на изпускателният колектор ,ако имате съмнения че болтовете са доста ръждясали ги напръскайте с ВД(WD) и след това пристъпете към свалянето им.
След като сте свалили щита с 12 вложка свалете и гайките скрепващи колектора към главата.
Като го направите проверете дали има и болт прикрепващ колектора към блока ,намира се близо до събирането му в една тръба вложка 14 .
22219805_1452338038135602_3139778811043546112_o.jpg
Ако сте на канал слезте под колата и разкачете двата болта с 12 на стойка под масления филтър. След нея и при лещата с пружините звездогаечен 12 и 14 ключ. Отсранете колектора .
22219693_1452338041468935_8811770717292139386_o.jpg
Така или иначе сте под колата свалете и предпазния щит на маховика (10/12/14) за да може да свалите и картера .
22339092_1452338048135601_2858917909264720806_o.jpg
Оставете картера за момента него ще го свалим като му дойде ред. Сега пристъпете към демонтаж на всмукателния колектор .На снимката се вижда че вече е свалена филтърната кутия която е скрепена посредством маншон и скоба за дросела (права отверка) . Източете антифриза посредством пробката на радиатора .
След то сте източили антифриза откачете всички маркучи от колектора и букси като е желателно да знаете коя букса на какъв сензор е била закачена.
Свалете всмукателя.
22256626_1452338964802176_1630388268774034498_o.jpg
22218461_1452338388135567_3968342742412277044_o.jpg
Свалете и капака на клапаните .
В случая на снимката съм "изхлузил" ангренажният ремък от ролката. И главата е готова за демонтаж.
вложка 14 късо удължение и тресчотка. Разхлабете всички болтове извадете ги и главата е готова за сваляне от блока.
Свалете главата.
22289614_1452339178135488_7768661713284438140_o.jpg
22218467_1452339108135495_8326779493037295537_o.jpg
Като цяло ще е хубаво да имате под ръка свален менюал .
Свалете поробката на картера източете маслото ,и свалете картера. След което извадете буталата като педи това сте почистили хубаво нагара в горния край на цилидрите. Измийте и почистете буталата от всякакви нагари и налепи , на снимката се виждат. Внимавайте с почистването на каналите на сегментите не го правете със стар сегмент защото е по-лесно. Причината е че сегмента лесно отнема и дере каналите на буталото.
Сложете нови лагери и сегменти , уверете се че ключовете на сегментите са правилно подредени по менюал . Важно ключа на сегмента никога не трябва да е над биелния болт!
буталата са монтирани ,измили сте и почистили картера, монтирате и него с нова гарнитура с минимални количества силикон на заобленията в двете му страни.
22219905_1452338221468917_2250994501137864005_o.jpg
Вече имате глава от д16з6/7 д16й2 или д16й8 разглобе те я като внимавате да не разпилеете кобиличните механизми и да не изпаднат пуловете на витековите кобилички.
Почистете портовете и клапаните от нагари . Напаснете клапаните, измийте главата след като вече е шлайфана и сменете гумичките на клапаните си и я сглобете .
Пристъпете към монтаж на главата
22290070_1452339054802167_1079158137532610880_o.jpg
22219701_1452338544802218_7221544442882008935_o.jpg
22254833_1452338174802255_3490434724839625787_o.jpg
Монтирайте раздвижната ролка чиято цел е да отпадне малката разлика в зацепването на д14/15 блоковете и д16 блоковете. Понятие на колко градуса да я сложа няма.
Регулирайте клапаните IN -0.20 EX- 0.25
Сменете опръстените на болтовете на капака на клапаните, сложете нова гарнитура и монтирайте капака и изпускателя .
22289803_1452338934802179_3141636241394643368_o.jpg
Вече е време да се почне една от сложните части, а по точно инсталацията. Липсата на 2-ва датчика в обд2 делкото само по себе си налага полагането на кабели от местоположението на компа до него. Обд2а е с един а 1цата с три. Намерете си пин аута на обд2а и обд1 компвете и преработете инсталацията. Препоръка ако не сте сигурни в себе си не го правете. Колкото повече се уплескате толкова ще е по-трудно да се оправи после, и толко по-трудно някой знаещ ще се съгласи да го направи.
Друго нещо което също е важно инжекторите са замостени !!! Два по два, обд1 не трябва да е така. Проследете кабелите и разделете инжеторите и ги свържете на правилните им места в новия комп.
Намерете си подходящ всмукател. Разплетете тиксото на кабелите под всмукателя и чрез врменни монтажи на колектора коригирайте дължините и позицийте на калите и техните места.
Монтирайте колектора, маркучите за водата, кабелите. Аз лично предпочитам да ги събирам с 240 кубика инжектори които ако са обд1 налагат и смяната на буксите им.
22256858_1452338551468884_7551464252376154137_o.jpg
22339079_1452338274802245_904841070720129338_o.jpg
22219893_1452338511468888_9068846978242182292_o.jpg
22291497_1452338858135520_1330448520886372894_o.jpg
22289959_1452338908135515_4426034509370816767_o.jpg
Монтирайте новото делко като преди монтажа му сменете опръстена ,не правете свинщини да мажете там със силикон.
22256408_1452338631468876_2947883320972104024_o.jpg
22255115_1452338541468885_2146388017726073712_o.jpg
22220059_1452338671468872_5050511136284498858_o.jpg
22218319_1452338794802193_6077699763620751310_o.jpg
Обърнете внимание че въпреки че може да ги монтирате входа на бензина на рейките на д14 и д16з6 и тн. е различен ,сменете маркуча с такъв от съответната рейка.
22218288_1452338648135541_5764343013374187612_o.jpg

Ако всичко по горе е готово палите, след като сте вече наляли ново масло. Вижте колко е лесно ........... да се напише .
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Последна промяна от fenabg на нед окт 08, 2017 3:42 pm, променено общо 14 пъти.

Пицарчето
Мнения: 2
Регистриран: вт окт 10, 2017 7:28 pm

чет окт 12, 2017 7:12 pm

Значи моята горивна рейка е от D16z6 а маркуча ми е от D14a8.И трябва да сложа този който си е за z6-цата?

Donchev_89
Мнения: 1
Регистриран: вт окт 10, 2017 7:41 pm

пон яну 29, 2018 6:17 pm

Здравей те ,следния ми въпрос е свързан със преправянето на д14а4 към 1.5.Следователно се слага колянов вал от д15б2,биели също от този мотор А бутала какви по точно се слагат и със каква гарнитура се затваря,мисълта ми е със д16з6 глава да се затвори.

Потребителски аватар
fenabg
Мнения: 28
Регистриран: пон мар 27, 2017 11:58 am

съб фев 03, 2018 10:52 am

Вал ,бутала и биели си ползваш от д15б2 . гарнитура метална от д16з6 .

spooner
Мнения: 1
Регистриран: пон окт 09, 2017 7:39 pm

пон мар 26, 2018 4:05 pm

Да попитам как стоят нещата, ако се използват бутала от д13 с биели и вал от д15б2 и се затвори с глава д16у8?

Отговори
  • Информация
  • Кой е на линия

    Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост