От D13b1 до D16w5

Само инфо, без празни приказки

Модератор: Spezov

Отговори
Потребителски аватар
fenabg
Мнения: 28
Регистриран: пон мар 27, 2017 11:58 am

нед окт 08, 2017 5:56 pm

Местя си темата тук от друг форум така или инак аз съм автора и!
Преди всичко ще помоля Бързите Б серии да си направят отделна тема.
Като цяло предлагам да разгледаме д13,14,15 и 16.
Не знам как точно да започна и мисля да започна с д13, а после с вас да продължим да разглеждаме и разискваме останалите.

Ще почна от 4-та хеч д13б1 (D13B1) с двукамерен карбуратор без никакви допълнения, изцяло механичен. В последствие японецът вкарва нещо като комп, по-глупав от тамагочи :D с цел достигане на допустимите вредни емисии. Но за това съм писал, както за карбураторите, за скоростите на Де серия, несъмнено пак ще трябва да се споменат косвено.
Мисля да погледнем вътре в самия двигател. Моля имайте търпение ще продължа да допълвам темата и надявам се с помощта на модовете да я редактираме и оформим. Ако някое мнение ви се стори незавършено ще го допълня.

Най-мечтаните бутала на всеки тунингист са от д13б2 (D13B2). Така е, но и д13б1(D13B1) е със същите, логично съвместими единствено и само с д15 (D15) двигателите с пм3(PM3) биели но не и с икономиковите.
По-късно ще пусна и снимки на различните бутала.

Като цяло ще разгледам Д сериите от 1987 до 2000 година.
Бутала 75 мм със сегменти 1.2/1.5/3.2 мм ползват се при мини-ми сетъпи за сгъстяване:

Линк към хубава тема, по-късно ще продължа:
http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=39848

Пм3 глава с механична помпа, задвижвана от гърбица на разпределителния вал. Главата е същата като на д15б1/2/3 (D15B1/2/3), разликата е разпределителният вал.
Нещо, което трябва да упоменем още в началото е, че блоковете на всички д13/14/15, включително и на така почитания покойник д15Б са с еднакви ако може така да го кажа "пропорции", демек съвместими са!
С две думи може да ползвате блока за всяка една от нужните кубатури със съответния колянов вал и биели. Най-често ползвани са:
-д15 колянов вал (който за всички д15 е един и същ изключае д15Б)
-бутала от д13 с биели от д15 пм3 или щампата на тях номер 3
и ще получите заветната д15ка :)
Но има още много за писане...

През годините Хонда изменят частично блоковете, но базата я запазват една. Най-лесно различима е по разположението на пръчката за проверка на нивото на маслото - при пм3 блоковете щеката е по средата, между изпускателя.
Изображение

D13
Като цяло д13 не е особенно развиван мотор в годините до 2000 г. и мисля него да го оставим вече настрана, като цяло сме решили проблема с обръщането му на д15 и кое как...

Линк към тема с пълна промяна на д13 карб за мераклиите:
http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=101385

D14
Д14 от 4-та генерация дуал карб и верен донор за гореупоменатия д13 със своите карбове.

Линк към направата на д13 дуал карб:
http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=74111

Д14 колкото и да е странно в годините е доста по-масов със своите разновидности дори и от д15.
Като цяло навлиза частично в 4-та генерация хеч и CRX и после се появява за малко в сивик англичанка, а най-масово във фейслифта на англичанката и всички разновидности на 6-та генерация.
Моторът е с 1400 кубика работен обем, 75 мм бутало и ползващ абсолютно същите биели като на д13 - еднакви са. Променен е ходът на буталото и височината му.

Какво ценно може да ползваме за друг мотор? Или защо е ценно?
Като цяло в цялата гама на Де серия има почти всичко да съберем един хубав мотор без нужда от много много тунинг части вътре в него, да не кажа никакви за атмосферка!
д14а1/д14а2(D14A1/D14A2) и д14а5(D14A5) карат с бутала тип P2J2, подходящи за сгъстяване дори и на д15, но след като бъде свалено от блока 1.42 мм хода на буталото.

Дотук с тунинга, има и още но по-нататък ... :)

6 генерация
В 6-та генерация са вкарани д14а3/4 (D14A3/4), д14з2/3(D14Z2/3) и д14а7/8(D14A7/8) за англичанка .
д14а2/5 (D14A2/5) 90 и 75 коня в англичанка преди фейса са пълна инжекция обд1 и като цяло са универсален донор на компоненти като:
-делко;
-всмукател;
-комп;
-инсталация.

6та преди фейса, като цяло e трагедия :)
обд2а дуал пойнт (OBD2a DPFI) - най-подходящ тунинг за тоя мотор е минаването към обд1 инсталация с делко и комп + всмукател от горепосочените или д16* , до които ще стигна по-късно.

Потребителски аватар
fenabg
Мнения: 28
Регистриран: пон мар 27, 2017 11:58 am

нед окт 08, 2017 5:59 pm

Лесен и достъпен вариант за подобрения на 6-та хеч д14 е подмяната на всмукателния колектор - нужни са не много усилия, а повече наблюдателност кое от къде сме свалили :)

Ето как може да изглежда коша на колата след подобна интервенция:
13418783_1028080993894644_2675615975695101076_n.jpg
В случая съм ползвал всмукател от големия икономик, хоум-мейд тръба и кутия с въздушен филтър от црв рд1 (CR-V RD1), скоростните кутии от икономика 6-та хеч и д16й8(D16Y8) също са съвместими.

Като цяло за да се възползвате от тази конфигурация ако не сте преработили инсталацията, която както споменах е обд2а(OBDIIa), a обд2б(OBDIIb) на фейслифта. Трябва да ползвате вашия си дросел като запушите отворите на иацеве-то (IACV).

КОЛЕКТОРИ
Много често получавам запитване кои колектори стават на тая глава. Като изключим двуваловия колектор всички са болт-он, демек директен монтаж.
Кои бих монтирал аз?
Опитал съм се и да ги степенувам и по полза и по евентуална цена на която биха били открити:
- д14а2/5 (D14A2/5);
- д16й3/2/8 (D16Y3/2/8);
- д16з6/9 (D16Z6/9);
- д16а6/з2 (D16A6/Z2);
- д15б7 (D15B7).
6 генерация - фейслифт
След фейса вече става интересно. Щеката за маслото е изведена непосредствено в маслената помпа, което само по себе си е изменило блока по два начина - 1)липсва щеката и 2)водната помпа е различна.
Преди фейса, а и след него както вече споменах маслената помпа е променена, но също и картера - преди фейса картера е с код п2а (P2A) след е p2j.

Като цяло това са по-особените разлики с предходните мотори които пак ще се повторят - и д15, и д16. Промяната на картера е заради скрепването му към маслената помпа, но не и към блока - той все още си е с една и съща база. Кодът на главите е p2j ...
Фейслифтът, вече като обд2б, пак се завръща като електроника с наличието на всички датчици като на обд1 дори вече е добавен и един непосредствено на коляновия вал, следящ разтягането на ангренажа (103 зъба по 24мм).

ИЗПУСКАТЕЛИ
Кой заводски е по-добър?
За съжаление няма такъв, но и преди и след феиса 6-та е оборудвана за сметка на това с най-гадния ако може да се каже по този начин :D
Пак са съвместими всички испускатели на Д серия .
Лесни за откриване с минимален ефект:
- д14а2/5 (D14A2/5);
- д16й3/ (D16Y3).
С недоказан за мен ефект емблематичните:
- д16з6/9 (D16Z6/9);
- д16й2 (D16Y2);
- д16а9 (D16A9).


Ще се върна малко към англичанките, за д14а2 (D14A2) мотора разбрахме какво може да ползвате. Ще вметна че тая кола е едно дежа вю.
Защо?
Купе на Rover 400 с кош на 5-та генерация и окачване от такова, но с 262 мм предни спирачки, които са болт-он със всички пети генерации.
д14а2 моторът е изцяло наследник на д14а1 (D14A1) от 4та, така също и д16й3 (D16Y3) е наследник на д16а6/з2 (D16Z6/Z2).
Сега се сещам да спомена - кодът на всмукателя е P1K.
Kaтo стигна д16 ще спомена някои неща и за витека при англичанката.

Няма как да се сетя за абсолютно всичко и да го опиша, така че с времето някой ако се сети за нещо нека допълни или пита.
Затова ще продължа с д15.

D15
д15б2 (D15B2)
Като цяло, а и всички знаем, най-масов е д15б2 (D15B2) монтиран в 4-та и 5-та генерация моно инжекцион. Като цяло блоковете, а и буталата и т.н. Ще се постарая да направя максимален брои снимки .
Най-правеният сетъп миниме е точно с този мотор витек глава и преминаване на пълна инжекция. Тук се сещам да спомена, че при тази интервенция не трябва да забравяте да премахнете масления рестриктор на блока които е между 2-ри и 3-ти цилиндър.

Потребителски аватар
Izanagi
Мнения: 2
Регистриран: нед окт 29, 2017 10:53 pm

пон окт 30, 2017 12:00 am

Фене, д16з5 (D16Z5) е двувалка, поправи го.
Караше уж бързо, сега не толкова ... временно :D

Потребителски аватар
fenabg
Мнения: 28
Регистриран: пон мар 27, 2017 11:58 am

вт окт 31, 2017 9:51 pm

Izanagi написа:
пон окт 30, 2017 12:00 am
Фене, д16з5 (D16Z5) е двувалка, поправи го.
Готово.

Отговори
  • Информация
  • Кой е на линия

    Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост